
6.3.2017 – 12.3.2017
Hezké a pokud možno i klidné pondělní ráno. Co jsme pro Vás nachystali tentokrát? Jak hodně jezdíte? Je to vůbec důležité? Je. Dále Vás čeká něco málo o elektromobilech, nějaké ty chystané novinky automobilek a opět bilancování…Příjemné čtení.
- Jezdíte málo, vyděláváme hodně? Hyň sa hukáže! Pojišťovna Allianz poprvé provedla zúčtování a nebyly to špatné počty. Ve 2. pololetí loňského roku si přes 40 000 motoristů sjednalo povinné ručení právě u Allianz. Takže směr je určen, co na to ostatní?

- Sledujete novinky ohledně elektromobilů? Aktuálně se automobilky předhánějí v tom, kdo rychleji uvede na trh nějaký nový model. Ovšem málokdo ví, že třeba taková Škoda předvedla první prototyp elektromobilu už v roce 1990. Byl vyroben na zakázku a jednalo se o zkrácený typ Favoritu, nazvaný Shortcut. Sériově se nikdy vyrábět nezačal. Ovšem první funkční elektromobil spatřil světlo světa už v 70. letech a jmenoval se Emma 1. Vyvinul ho tehdejší Výzkumný ústav elektrických strojů točivých v Brně. A teď se mohou všichni zbláznit…
- Aplikace Záchranka slaví první rok ostrého provozu. Takže gratulace.
- Tři ženy současnosti, které dobývají svět? Tak které to asi mohou být…?Podle pojišťovny AXA je to celkem jednoduché, zkuste se podívat, jestli na to máte stejný názor…
- Pozor, ať se nespletete. Nejde o českého výrobce aut TATRA, ale o indického výrobce TATA. Ten, na rozdíl od TATRY, vyvinul svůj první sportovní vůz RACEMO. Parametry? Jde o dvoumístné kupé, délka 3,8 metrů. Vůz bude poháněný přeplňovaným tříválcovým motorem o objemu 1,2 litru s výkonem přes 180 koní. Tak to možná raději tu Tatru… Nicméně zřejmě jde o zajímavého partnera. Natolik zajímavého, že se chystá koncept budoucí spolupráce se škodovkou. Případným výstupem této spolupráce může být i společný vůz, který by se uplatnil na indickém trhu…
- Už jsme zase o kousek blíže.O čem že to je řeč? O superrychlém cestování. Jde o systém Hyperloop, který poprvé představil vizionář Elon Musk. Koncept ho zajímal pouze do doby představy, pak ho dal k dispozici široké veřejnosti. Této myšlenky se následně chytlo více firem a snaží se myšlenku přetavit v realitu. Nejdále z nich je asi společnost Hyperloop One. Ta už dokonce v Nevadské poušti testuje. Takže krůček po krůčku k novému typu cestování…

- Pojištění odpovědnosti. Dvě slova, nespočet výkladů a výluk. Jedním z mnoha typů připojištění odpovědnosti je speciální produkt, pojištění závazků vyplývajících z prohlášení a záruk. Překlad? V případě prodeje firmy ručí původní vlastnická struktura za stav, že je v pořádku vedeno účetnictví, jsou řádně placené daně… Při prodeji firmy pak zůstává zhruba 10% – 20% z kupní ceny vázáno na zvláštním účtu. Tyto peníze jsou uvolněny do 6 měsíců až jednoho roku po prodeji. Samozřejmě pokud se neprojeví, že záruky nebyly nepravdivé. A v této fázi se dostáváme k pojištění. To právě kryje záruky, které prodávající poskytuje. Případné ztráty jdou za pojišťovnami. Cena pojištění se pak pohybuje řádově 1% až 1,5% z limitu. V případě transakce za 30 mil. Eur je limit cca 6 mil. Eur, pojistné pak tedy 60 000 – 90 000 Eur. Pojištění trvá dva až tři roky.
- Pojišťovna UNIQA loni rostla. O 6%. A doplníme ještě další čísla. Rostla 3x rychleji než trh, upevnila svoji pozici osmičky na trhu a poprvé se dostala přes 6 miliard Kč na předepsaném pojistném. Takže gratulace.
Konec a zvonec, alespoň tedy pro dnešek. Aktuální informace můžete sledovat také na našem FB a TWITTERU. Přejeme příjemný týden, bez pojistných událostí!
Za KTS Finace.cz, Ondřej Kučera
- Přinesl Vám článek užitek?
- ANO NE