Robot Lemonade proti pojišťovákovi StateFarm

 

Lemonade a StateFarm

Říká se, že každá reklama je dobrá. Jestli to tak opravdu je, nevím. Každopádně pojišťovna Lemonade se nám rozhodla ukázat, že to tak být minimálně může. V kostce si shrneme, o co vlastně jde.

Americká pojišťovna StateFarm rozjela svoji reklamní kampaň, ve které se, dá se říci, vysmívá technologiím resp. chatbotům v oblasti pojištění. Nebo-li právě insurtech inovacím, které využívá pojišťovna Lemonade (pojišťovna využívá chatboty pro vyřizování pojistných událostí, ale nejenom). StateFarm si najala hvězdy NBA Jamese Hardena a Chrisa Paula z Houston Rockets a herce Oscara Nuneze (známý i u nás z oblíbené série Kancl). Někdo by to dokonce mohl nazvat jako útok tradiční pojišťovny proti nastupující hvězdě. Konzerva proti inovátoru. Nebo tak něco. A Pojišťovna Lemonade se k tomu postavila opravdu netradičně. Začala totiž tuto reklamu sama propagovat. A to nejenom na YouTube, ale i dalších sociálních sítích. Platila v podstatě konkurentovi reklamu.

Pojišťovna Lemonade zveřejnila žebříček spokojenosti klientů u produktu pojištění nájemců, nebo-li hodnocení spotřebitelů. Tato hodnocení jsou zveřejňována společností Clearsurance. Jedná se o nezávislou platformu, která zkoumá spokojenost zákazníků v oblasti pojištění. Jde v podstatě o ratingové ukazatele, které dodávají přímo zákazníci – spotřebitelé. V hodnocení se Lemonade umístila na 2. místě, StateFarm až na 6. místě. Nutno ale dodat, že pojišťovna Lemonade má 58 hodnocení, pojišťovna StateFarm pak 1 350 hodnocení.

Clearsurance pak vydalo samostatný blog, kde se celému hodnocení věnuje. V rámci objektivity v úvodu uvádí, že pojišťovna Lemonade je affialiate partner, kdežto StateFarm ne. Dále se věnuje tomu, že pojišťovna Lemonade funguje na trhu teprve od roku 2015 a nemá tolik hodnotících recenzí jak StateFarm. Např. v servisu má Lemonade jen 9 recenzí, což pro objektivní hodnocení nestačí, StateFarm pak má recenzí 267. Obě pojišťovny pak mají logicky jiný byznys model. StateFarm jede klasicky na pojišťovacích agentech, Lemonade je zaměřená na on-line prodeji a nových technologiích. StateFarm má minimum hodnotících recenzí týkajících se on-line služeb.

Jedná se o zajímavé vymezení tradiční pojišťovny proti novým technologiím. Zdá se, že pojišťovna chce přesvědčit klienty, že jednání s jiným člověkem (rozuměj stejným jako Ty) pro ně bude výhodnější, než jednání s robotem. Ten nemá emoce, pojišťovací agent pak ano. Tak uvidíme, jak to dopadne.

Share on FacebookTweet about this on Twitter

Máte zájem o odběr článků?