Polívčička byla….?

business-man-1002781_1280

 

Scénku z filmu Vrchní, prchni, zná zřejmě většina z nás starších ročníků, možná i část z těch mladších. Pokud někdo film neviděl, byl ochuzen o několik legendárních hlášek. Podstatné na tom je, že film vycházel ze skutečné události a podnikavý občan skutečně existoval.

 

 

TŘI V JEDNOM

 

                           Hlavní postava filmu, Dalibor Vrána, totiž zvládal ne jednu práci, ne dvě, ale hned 3 práce najednou! Oficiálně byl zaměstnán jako knihkupec, tuto bohulibou činnost provozoval během dne, večer se z něho pak stával vrchní na poloviční úvazek (neroznášel totiž ani jídlo, ani pití, jen kasíroval hosty). Vzhledem k tomu, že neměl stále dost, přibral si k tomu na večery i fidlání (jinak to nelze nazvat) na housle.

Co má společného osud Dalibora Vrány a současného pošťáka? Chce se po něm totiž, aby zvládal také několik pracovních činností, naprosto odlišného charakteru, najednou. Asi každému z Vás už se stalo, že jste byli na poště kvůli odeslání balíku a příjemně usmívající se paní za přepážkou Vám nabídla ke koupi „ los pro štěstí“. S tím se ovšem Česká Pošta nechce spokojit a svoje služby rozšířila nejenom o bankovní produkty, ale dále i o „ komplexní servis portfolia pojišťovacích produktů České pojišťovny včetně následné péče o klienta.“ – více zde.

 

VADÍ TO NĚKOMU?

 

Zřejmě všem. Nejenom, že člověk nechce při odesílání doporučeného dopisu zároveň sjednávat pojištění rekreační chaty, ale i poštovní ouřada vykazuje jisté známky nespokojenosti s tím, že by měl vysvětlovat u okénka výhody produktu životního pojištění Můj život.

Této skutečnosti si všimlo několik chytrých hlav a dali dohromady výzvu: Pošťák není pojišťovák! (odkaz zde), my ještě doplňujeme: A naopak!

Výzva jednoznačně odmítá aktivity České pošty k aktivnímu nabízení jakýchkoliv finančních produktů s celkem logickým vysvětlením, že jde o státní podnik, jehož hlavním cílem nemá být generování zisku, ale veřejná služba obyvatelkám a obyvatelům České republiky. Výzva obsahuje dále i ukázky hrubých praktik, které jsou vyvíjeny na pracovníky u přepážek i v terénu, aby plnili plány, nastavené vedením.

 

NEJLEPŠÍ OBRANA JE ÚTOK

 

                           Pokud rozšiřuje Česká pošta svoje služby o sjednávání pojištění, rozhodli jsme se, že od dalšího měsíce budete moci při jednávání pojištění odesílat dopisy, případně i balíky (pokud nebudou moc těžké, sídlíme totiž ve druhém patře). Při prvním hlasování o zkvalitnění našich služeb jsem byl sice nejdříve přehlasován, ale poté, co jsem kolegům ukázal, že takto už to dávno v ostatních prodejních odvětví funguje (jak to funguje – odkaz zde), pokrčili rameny a dali mně za pravdu. Koneckonců v minulosti se tento model mnohokrát v praxi osvědčil, stačí si vzpomenout třeba na pana Krkovičku, řezníka, kupce a hokynáře v jedné osobě – více zde.

Co říci závěrem? Položme si řečnickou (opakuji – řečnickou) otázku. Je lepší zlepšovat obor, ve kterém dělám, nabízet klientům ty nejlepší služby a díky tomu jim dát ten nejlepší důvod pro to, aby se opětovně vraceli? Anebo vymýšlet stále nové a spolu téměř nesouvisející služby, nevyvíjet stávající a v ničem nebýt nejlepší? Řečnickou odpověď nechám na Vás.

 

Škodným událostem zmar!

 

Za KTS Finance, Ondřej Kučera a kolektiv

 

 

Zdroj:

https://www.ulozenka.cz/pro-prijemce-zasilek

https://www.ceskaposta.cz/sluzby/platebni-a-financni-sluzby-cr/pojisteni

http://www.postaknenipojistovak.cz/

http://www.csfd.cz/film/220760-jaja-a-paja/prehled/

 

Share on FacebookTweet about this on Twitter

Máte zájem o odběr článků?